
Automobilový průmysl má v naší zemi mnohaletou tradici, vzpomeňme například vozy Tatra a Liaz, které proslavily republiku již za první republiky a později i na extrémním závodě Rallye Paris – Dakkar. V současné době se u nás zhotovují i velmi populární vozy značky Škoda a mladoboleslavská škodovka je také sponzorem Mistrovství světa v ledním hokeji. To poslední mistrovství v roce 2024 se nám také vydařilo, hrálo se doma a hokejisté vybojovali po třinácté zlaté medaile. Mít zlato z MS v hokeji je krásné, ale národní hrdost také souvisí s výrobou vozidel, a to nejen silničních, ale i kolejových. Ve Škodovce v Plzni se zhotovují například tramvaje a chcete-li vědět, co mají společného tramvaje a osobní auta, pak je to mimo jiné i ložisková vysokouhlíková ocel boden.cz.
Bez ložisek by žádná auta ani žádné tramvaje nejezdily a proháněli bychom se po silnicích leda tak na koni, pokud by tu ovšem nějaké silnice byly, protože by je neměla jaká https://www.databazeknih.cz/knihy/jaka-je-cena-cloveka-122020 technika zhotovit, vlastně bychom neměli ani válce na válcování asfaltu, ani stroje na jeho pokládku a ani mechanismy pro udusání štěrkového podkladu. Bez ložisek bychom byli zkrátka někde na úrovni starověku a naše společnost by byla po technické stránce nesmírně zaostalá.
Vidíte, jak důležitou roli hrají v současném světě ložiska. Ovšem nesmíme zapomenout ani na to, kdo dodává na trh ložiskovou ocel. Jsou to ocelárny, respektive hutní výroba mnoha druhů oceli, z níž se pak vyrábí vše kolem nás, tedy nejen dopravní prostředky a stroje, ale i většina spotřebního zboží – domácí spotřebiče, nábytek, sportovní potřeby, hračky, elektronika, stavební technika atd.Bez hutní výroby bychom neměli v podstatě žádné moderní vymoženosti a náš život by měl neuvěřitelně primitivní podobu, i když nesmíme zapomínat také na pokrok morální neboli duchovní, abychom techniku využívali správným směrem.