Máme hned několik různých faktorů, kterými můžeme měřit úspěšnost webové stránky. Jedná se o opravdu základní parametry, které ukazují o webové stránce nejrůznější věci, které bychom určitě i jako vlastníci měli sledovat a znát. Nejsou to žádné složité výpočty, nejsou to ani žádné komplexní vzorce, jedná se o jednoduché veličiny, které můžeme sledovat také s celou řadou SEO nástrojů a díky nim se tak budeme moci orientovat v provozu na internetu a případně tak budeme schopni zlepšovat naše webové stránky takřka okamžitě.
- Nejdůležitější je samozřejmě návštěvnost webu https://www.seolight.cz/jak-zvysit-navstevnost-webu, která stojí na prvním místě. OD té se odvíjí celá řada věcí, hlavně pak co se týče internetových vyhledávačů. Díky návštěvnosti můžeme získat informace o tom, odkud návštěvnost vlastně plyne, jaké jsou největší zdroje návštěvnosti (tedy na jaký marketingový kanál bychom se měli zaměřit) a hlavně taky, jestli se jedná o kvalifikovanou návštěvnost (která dopředu ví, po čem jde) nebo nekvalifikovanou (náhodné uživatele).
- Autoritativnost je základní pro poměřování webové stránky ku ostatním webovým stránkám. Ukazuje, jak moc webová stránka dominuje on-line prostředí v daném výklenku průmyslu a jak moc převyšuje svou autoritou, reputací, své soukmenovce. Může se někdy stát, že byť má stránka skvělý obsah, který táhne oko, nemusí být příliš autoritativní a internetové vyhledávače se tak rozhodnou zamezit přílišnému vlivu a webová stránka nedostane takovou pozornost, jakou by si zasloužila. Samozřejmě nejdůležitější je, aby byla autorita co možná nejvyšší, tu můžeme zvýšit například informováním o autorech článků, větší transparentnosti a pokud píšeme o odbornostech, tak vybírat odborníky-autory.
- Sezónnost je dalším faktorem. Některé webové stránky jsou zkrátka sezóně zaměřeny. Dejme tomu například cestovní kancelář, která má v nabídce jenom exotické destinace, asi nebude tak často navštěvovaná v sezóně (protože to už všichni mají nějaký ten zájezd) a namísto toho budou lidé hlavně hledat v období zimy či podzimu.